SherChie adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Arkadaşlar bugün ifade vermeye gittim. Polis arkadaş ile ifade dosyamı yazdık hazırladık. İçeriği sunucumda barındırmadığımı ve gelen telif maillerini dikkate alarak içerikleri düzenli olarak sildiğimi belirttim. Menşei firmanında aynı şekilde bana mail atarak irtibata geçseydi onlarında direkt olarak filmlerini kaldırırdım dedim. İfade dosyama da aynen bu şekilde yazdırdım. İnternet ortamında herkes tarafından paylaşılan filmlerin herhangi bir suç teşkil edeceğini bilmiyordum ve bilinçsizce yaptığımı belirttim. Buna istinaden bana uyarı mail'i atsalardı içeriği hemen siteden kaldırabilirdim dedim. İfadeye çağırıldığım anda içerikleri zaten sildim diye ifade verdim. 1 ay içerisinde uzlaşma için aranacağım söylendi. Bende bu durumda film sitesini kapatsam mı kapatmasam mı bilemedim. Çünkü beni içerik telifinden dolayı mahkemeye şikayet etmişler. Siteyi kapatmam ne derecede doğru olur bilmiyorum. Burada yazan yorumlara bakarsak firmanın bize telif atma zorunluluğu yok gibi saçma yorumlar var. O zaman neden bu zamana kadar firmalar bize telif mail i atıyorlardı burasıda ayrı bir düşündürüyor. Yaptığım araştırmalar sonucunda Fsek 81/4 maddesine göre firmanın içeriği paylaşan kişiyi uyarır nitelikte bir mail yollaması gerekiyormuş. Bunu da mahkeme de belirteceğim. Bana uyarı veya telif mail'i gönderildiği halde ben içeriği kaldırmadıysam firmanın haklı olabileceğini ve eğer bana mail göndermişlerse bunu deliller ile sunmalarını isteyeceğim. Film sitelerinin yasal olmadığını söylüyorlar ancak film sitelerindeki filmler telif içermediği sürece yasal olduğu kanısına varmış bulunmaktayım. Bu gibi şirketlerin sadece uzlaşma yolunda para koparmaya çalıştıklarını düşünüyorum. Gelişmeleri buradan direkt olarak sizlerle paylaşacağım.
bu tam olarak hangi film ve hangi şirket acaba, özelden yazmanız mümkün mü?