merhaba arkadaşlar textarea da boşluk kontrolu yaptırıyorum

boş post edilmişse hata versin dolu ise veritabanına eklesin

if($mesaj=="") || $isim==""){
		
	echo "Boş alan bırakmayın";
	}else{
 echo "işlem başarılı";
}
mesaj alanını boş post yapsam da işlem başarılı oluyor ve veritabanında mesaj kısmına   ekliyor

mesaj değişkenine

addslashes,htmlspecialchars,strip_tags,htmlentitie s,trim uygulayınca da aşağıdaki şekilde ekleme yapıp işlem başarılı diyor
<p> </p>

ne yaptımsa boş gönderirken hata vermiyor