Neden ölmek zorundayiz bunu arastirsalar daha kolay
Ölmek zorundayız, çünkü ölümsüz hayvanların nesli çoktan tükendi.
Ölmek ve eşeyli üremek evrimsel gelişimde avantaj sağlıyor.
Kimsenin yaşlanıp ölmediği bir tür aşırı ürediğinde kaynakları tüketip açlıktan ölecektir.
Yaşlanarak ölmek popülasyon ve kaynaklar arasında denge kurup yaşamın sürekliliğini sağlıyor.
Sistem öyle bir kurulmuşki kimse kıpırdayamıyor özgür olduğunu sanan köleler gibiyiz
Belki de bize sunulan özgürlük idealleri saçmadır.
İnsan sosyal bir hayvandır. Yani sürü hayvanıyız, benim hiç kimseye ihtiyacım yok yapayalnız yaşarım diyen ruh hastasıdır.
Sosyal bir hayvan olduğun için bir networke bağlanmak zorundasın.
Network değiştirmek ve kendini kabul ettirmek kolay değildir.
O dünyayı gezen adamlar da aslında gezginler networküne dahiller.
Yani özgürlük ne kadar bireysel isteklerinin peşinden gitmek gibi yansıtılsa da,
aslında sürü hayvanlarıyız sürünün getirdiği sorumluluklar var.
Bugün özgür olmak isteyen insanlar sorumluluktan kaçarken özgürlüğün yetkisini kullanmak isteyen insanlar.
Bugün Tayland'a gitmek isteyeni kim tutuyor?
Geceleri bulaşıkçılık yap, uçak biletini 3 ayda denkleştirirsin.
Tayland vize istemiyor, oraya gittiğinde de kaçak işlerde çalışıp karnını doyuracak parayı kazanırsın.
Ama özgür olmak isteyen adamlar tembel.
Özgürlüğün bedelini ödemek istemiyorlar.
10 sene geçici işlerde çalışarak vize istemeyen 10 ülke gezebilirsin.
Ama döndüğünde emekli sigortasının yatmadığı 10 sene geçmiş olur buradaki arkadaşların networkün senin unutmuş olur.
Bedelini ödemeyi göze alan herkes özgürdür.
İstiyorlar ki onlara sınırsız miras kalsın, çalışmadan sorumlulukları olmadan hayatı istedikleri gibi yaşasınlar.
Yeni dünya düzeninde dayatılan özgürlük aslında sınırsız sorumsuzluk ve sınırsız yetki anlamına geliyor.