Herkes bi "sağdan gelene yol verilir" cümlesi ezberlemiş onu söylüyor.
Bakın yönetmelik ne diyor?
b)Trafik zabıtası veya trafik işaret levhası veya ışıklı işaret cihazları bulunmayan kavşaklarda;
1)Bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara,
2)Bütün sürücüler doğru geçmekte olan tramvaylara,
3)Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler bu yoldan gelen, geçen araçlara,
4)Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan geçen araçlara,
5)Tali yoldan ana yola çıkan sürücüler, ana yoldan gelen araçlara,
6)Dönel kavşağa gelen sürücüler, dönel kavşak içindeki araçlara,
7)Bir iz veya mülkten çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara,
8)Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara,
c)Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise;
1)Motorsuz araç sürücüleri, motorlu araçlara,
2)Lastik tekerlekli traktör ile iş makinesi sürücüleri, diğer motorlu araçlara,
3)Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca,
4)Dönüş yapan sürücüler, kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa bisiklet yolundaki bisikletlilere,
d) Kavşağa gelen sürücüler kavşak giriş ve çıkışlarından kurallara uygun olarak karşıya geçen veya geçmek üzere olan yayalara,
Geçiş hakkını vermek zorundadırlar.
Yani her ikisi de aynı yoğunlukta sokak/cadde vs.den oluşan bir kavşak ise öncelik düz giden aracın. Dönüş yapacak olan düz gidecek olan araca yol vermek zorundadır.
Eğer ikisi de düz gidecek olsaydı o vakit sağdan gelene yol verilmesi gerekir.
Krokiye göre turuncu aracın dönüş yapması gerektiğinden kırmızıya yol vermesi gerekirdi. yani haksız.
ikinci olarak konu sahibi kavşağın maps'ten konumunu paylaşmış. oradan bakınca turuncu araç için "DUR" levhası açıkça görünüyor.
Bu şekilde değerlendirince de zaten turuncu aracın yüzde yüz haksız olduğu ortada.