bir amacın yoksa sıkılıyorsun. Gerçek bir amaç ama. Örneğin bende sınav döneminde hiç çalışmadım. Hatta İlk mezun olduğumda aile ve okul müdürünün zoruyla girdim sınava ve sınavda sevdiğim için tarih ve edebiyat sorularını yaptım sonra sınavda yatıp uyudum. Sonraki sene farkettim ki böyle olmayacak ve gidip bir dershaneye yazıldım o zamanlar dershaneler açıktı. Yine dershane ortamından kafelerde dolaşmaktan fazla çalışmadım ve yurtdışında bir üniversite buldum. Şuan rusça konuşulan bir ülkede rus dili ve edebiyatı okuyorum 4 senedir. Bu 4 senede evime neredeyse her milletten gezginler geldi ve rusça bilenlerle ben bilmeyenler ile ingilizce ve çince olarak arkadaşlarım iletişim kurdu. O an ilk kez amacım oldu ingilizce öğrenmeliyim diye. İngiliz geliyor veya bir amerikalı adamın gezmediği ülke kalmamış, ben 5 ülke gezmişim adam bir anlatıyor gezdiği yerleri tecrübelerini ve tavsiyelerini arkadaşlar bana çeviriyor. Bir yerde de bilmemek kısıtlıyor. Dedimki ingilizce öğrenmliyim bu insanlarla kendim de iletişim kurabilmeliyim ve ingilizce bilmediğim için gidemediğim diğer ülkelere gitmeliyim, bağlayamadığım işleri artık ayarlamalıyım. Bunun gibi geçerli sebeplere ihtiyacın var ki çalışasın. Neden çalışıyorsun bunu sor kendine sınavı kazanmak hiçbirşey neden universiteye gitmek istiyorsun ? Bitince ne olacak amacın planların ne ? Bunun için çalış sınava çalışacaksan. Amacın hedefin hayallerin yoksa çalışamassın.
Bu arada hazırlanan tüm arkadaşlara başarılar dilerim. İnşallah herşey gönlünüzce olur.