Öncelikle kadın işsiz ise evli kalınan süre kadar nafaka ödemeli.
Eğer çocuk varsa evli kalınan süre kısa ise, en küçük çocuğun eğitim hayatı bitene kadar nafaka ödemeli.

Tabi burada bir çok değişken devreye giriyor.
1) Boşanmada erkek kusurlu ise çocuk yoksa bile minimum 10-20 sene nafaka ödemeli.
2) Erkek eşinin çalışmasına müsaade etmediyse, minimum 10-20 sene nafaka ödemeli.

Ancak ömür boyu nafaka gerçekten adil değil.
Bir kadın boşandıktan sonra 10-20 sene içinde kendini eğitip hayatını kazanacak bir meslek sahibi olamıyorsa bir erkeğin onu ömrü boyunca sırtında taşıması mantıksızdır.
Ben boşandım eşimin işi gücü vardı benden tazminat ve nafaka istemedi.
Ama isteseydi, ben ömrüm boyunca kazancımın bir kısmını yeni kuracağım aileme ve çocuklarıma değil eski eşime ödemiş olacaktım.
Ve bu hiç adil değil.