DeryaGibi adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
"Külli nefsin zâikatü'l-mevt", yani "Her nefis ölümü tadacaktır."

Öyle bir dünya olmayacak arkadaşım düşünenler öbür tarafını yakıyor..Ölüm iyi birşeydir, temizlenmektir. Kurtuluştur. Yaradana kavuşmaktır.

meâlindeki âyet Kur'ân'da üç sûrede geçmektedir.

(bk. Âl-i İmran, 3/185; Enbiyâ: 21/35; Ankebut, 29/57)
Bu âyetlerde "nefis", insanın ruhunu ifade etmektedir. Çünkü insan bedeni ölür, ama ruh ölmez. Beden mürekkeptir, yani birçok zerrelerden, moleküllerden, hücrelerden, organlardan vs. yaratılmıştır.

Bu sebeple değişmeye ve sonunda bozulmaya mahkûmdur. Ama ruh ise basittir; birleşik değildir. Bu yüzden de çürümeye, bozulmaya maruz kalmaz. Ruh adeta beden evininin misafiri konumundadır. Ev yıkıldığında misafir de kendisine başka bir yer bulur.

Orası ise ruhlar âlemidir. Buna göre ölüm, ruhun bedenden ayrılmasını ifade ediyor.

(ONLAR DİĞER SONSUZ DÜNYADA NEREYE KAÇACAKLAR ACABA )
Hocam görüşünüze saygı duyarım bu yazdıklarınızın benim için geçerliliği yok Geçmişten bugüne baktığımızda nekadar gelişmişiz görebiliriz buna göre bugünden geleceğe bakarsak neler olacağını az çok tahmin edebiliriz.