Günümüzün Evliya Çelebisi Hasan Söylemez!
2010 yılının kavurucu bir yaz günüydü DH'de konu dışında öyle amaçsız amaçsız takılıyordum. Karşıma bu zatı muhteremin bir konusu denk gelmişti. Başrolümüz Into the Wild filminden etkilenip Türkiye'yi bisiklet ile gezme hayallerini gerçeğe dönüştürmek istiyordu hemde ekstrem bir şekilde yanına 1 kuruş dahi almadan. Olur mu *** öyle şey gibi yorumların arasında yolculuğuna başlamıştı. Pedallar çevrildikçe güzelim Anadolu'nun sıcacık misafirperver ailelelerin kapıları onu misafir etmek için teker teker açılırken bazen de sert mizaçlı insanlar tarafından kalbi kırılıyordu. Ama pes etmeyip o yine bisikletinin pedallarını çeviriyordu.
Gittiği heryerden bolca fotoğraflar çekip yol hikayelerini web sitesinden paylaşıyordu. Unutmam okuldan evim git gel 30 dk sürerdi öğle araları 40 dakika olmasına rağmen yeni bir hikaye geldi mi diye koşa koşa eve gider gelirdim. Aşılan kilometrelerce yollardan sonra Türkiye turunun sonuna gelir onu İstanbul'da karşılamaya yüzlerce insan gelir. Ancak artık gittiğinden daha çok yükü vardır öyle maddi somut yük değildir bunlar nice yeni dostluklar, unutulmayan anılar, parayla satın alınamayacak kadar değerli mutlu anlar...
Ve Hasan abimiz bu yolculuğunu bizlere ve bizden sonraları için kaleme alarak ölümsüzleştirir.
İnsan bir kere doğayla özdeşleşti mi artık ondan geri duramazmış. Şimdi de bütün Afrika'yı bisikleti ile dolaşmak için yollara düştü. Takip etmek isterseniz belki:
http://www.hasansoylemez.com/ https://www.facebook.com/hayatayolculuk01 https://twitter.com/hasansoylemez https://www.youtube.com/channel/UCG4...FK8l6EmRkMTxiw