Asimile olması için esaret altında olması veya azınlık olarak yaşaması gerekir Türkiye Türkleri dışında birçok Türk asimile olmuştur ama Türkiye Türkleri esaret görmemiştir bazı arkadaşlar hemen atlamasın araştırsın sonra cevap yazacaksa itiraz edecekse etsin Türkler araplaşmadı islam dinini kabul ettik ama kendimizden tamamen vazgeçmedik Osmanlıda aynı şekilde İslamın simgesi olarak bilinen hilal Türklüğün sembolüdür Osmanlının devlet yönetim biçimi yine Türk devlet töresine göredir bazı benzer ortak yanlarımızın olması araplaştığımız anlamına gelmez hilal ve camii kavramı Türklerin islamı kabulünden sonra ortaya çıkmıştır islam diye yaptığımız birçok şey aslında Türk adetidir islamı asimile etmişizdir ama tamamen araplaşmadık şimdiki nesil ya araplaşmaya yada avrupalılaşmaya çalışmaktadır kendi kültürünün güzelliğinin zenginliğinin farkında değildir araplaşmayı islamcılık avrulalılaşmayı yenilikçilik sanan şuursuz bir gençlik illaki asimile olacaktır asimile olma birazda bireylerle ilgili