Hocam haberlerde geçen gün benzer bir vaka gelişti sanırım olaydan haberdarsınızdır. Koruyucu aile anne-baba olarak çocuğu 3.5 yaşına kadar büyütüyorlar. Sonrasında biyolojik annesi çocuğu geri alıyor. Aile tabi ki perişan oluyor. O haberi izleyip siz de endişelenmiş olabilirsiniz. Çocuğun yaşı çok küçük. Henüz kim ile yaşamak istediğine gerek akli gerek izahi olarak karar veremeyecek kadar küçük. Elbette duygusal olarak ve anne baba gördüğü için sizin ailenizi şu aşamada tercih eder. Ama bunlar çok zor ve uzun işler. Yani biyolojik aileden bir çocuğu o ailenin izni olmadan almak, biyolojik ailenin şiddet, darp, istismar vs gibi çocuğa zarar verici davranışları olmadığı sürece ve dahası olsa bile bunlar doğrudan ispatlanmadığı müddetçe pek mümkün değil.

Haberlerde görünce böyle durumlar için gerçekten üzülüyorum. Bir tarafta kendi çocuğu gibi büyüten aile ve onları anne baba bilen bir çocuk, diğer tarafta onu dünyaya getiren aile. Amcanızın eşi hayatta mı ? O ne diyor ? Hayatta ise sizde kalması konusunda o ne dedi ? Mahkemede velayetin size verilmesi taraftarı olur mu (hiç sanmıyorum ama) ?