Bağırsak enfeksiyonu sonrası ben de Enterogermina kullanmıştım. Epey faydası olmuştu ama ilaç yerine doğal probiyotiklere yönelmek gerek.

Sarımsağı çiğneyerek yutarsanız koku yapar evet. Çiğnenmeden yutulmalı ki zaten daha faydalı olması için çiğnenmeden yutmak gerekir. Enfeksiyon sonrasında kafayı çok taktığımdan epey araştırmıştım.

Özellikle köy yoğurdu ve lahana turşusu çok iyi geliyor. İkisi de doğal probiyotik olduğu için günlük tüketmenizi öneririm. Normal süt gaz problemi yapıyorsa laktozsuz süt alın. Bol bol su tüketmek gerekiyor. Günde en az 3 litre su tüketin. Hakiki kefir bulabilirseniz tüketin. Yine hakiki zeytinyağı çok iyi geliyor. Margarin gibi yağları hayatınızdan çıkarın tereyağ kullanın.

Bağırsak bir nevi ikinci beynimiz olduğu için ona iyi bakmak gerekli. Vücuttaki mutluluk hormonunun %95'i de bağırsaktan salgılanır. Haliyle o mutluysa biz de mutluyuz. Günlük bağırsak egzersizi yapın. Elinizi açık bir şekilde bağırsak bölümüne götürüp saat yönüne doğru çok hızlı olmayacak şekilde ovun ve bastırmayın. Bu bağırsağınızı çalıştırır.

Ayrıca vücutta kontrol edemediğimiz tek bölüm bağırsak. Yani hadi kalk gel tuvalete gidelim dediğinizde gidemezsiniz. Bu yüzden bağırsağı saate alıştırmak gerekli. Ben de enfeksiyon sonrasında ciddi anlamda psikolojim bozulduğundan IBS olduğumu düşünüyordum. Tuvalet ihtiyacım olmasa da kendime bir saat belirledim sürekli o saatte tuvalete gider beklerdim. Bağırsak bir yerden sonra bu durumu algıladı. O saat gelirse nerede olursam olayım tuvalet ihtiyacım başlıyor. Tuvalet ihtiyacınızda beklememek de önemli. Nerede olursanız olun bekletmeyin direkt gidin ihtiyacınızı tamamlayın.

Bunların dışında asitli içerikleri ve kafeini hayatınızdan çıkarın. Kafein bağırsağı çalıştırsa da su kaybı yaşatması yüzünden ileriye dönük sıkıntılar çıkarabiliyor. Günde çok fazla kafein ve asitli içecek tüketen birisiydim. Yaklaşık 4 aydır bir bardak bile tüketmedim bunları. Bunun yerine meyve sıkacağı alın taze meyve suyu hazırlayın. Günlük portakal, nar, greyfurt, mandalina falan sıkıyorum marketten aldığımızdan daha güzel ve sağlıklı.

Tabii bunların yanında en önemlisi düzenli beslenme olmalı. Tek başına probiyotikler işe yaramaz. Sabah kahvaltısı çok önemli. Az yiyebilirsiniz ama öğün atlamamaya çalışın. Ve yiyecekleri hızlı çiğneyerek yutmayın. Hem sindirimi zorlaştırır hem gaz yapar. O yüzden çok yavaş olmadan iyice çiğneyerek tüketmek gerekli.

Hepimize geçmiş olsun.