ozgun58 adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
hocam kusuruma bakmayın ama yazdığınız kodu anlayamadım
<?php
class baglan{
public $veritabani;
function __construct()
{
try  {
   $this->veritabani = new PDO("mysql:host=localhost;dbname=kisiler;charset=utf8", "root","123456");
   $this->veritabani->setAttribute(PDO::ATTR_ERRMODE, PDO::ERRMODE_EXCEPTION);
  
  
} catch (PDOException $e) {
   die($e->getMessege());
  
}
}
}
 
class anketana extends baglan{
Function Anketcek($i)
{
$sor=$this->veritabani->prepare("select * oylama where anketid=:anket");
$sor->execute(array("anket"=>$i));
if($sor->rowCount()>0)
{
Return $sor->fetch(PDO::FETCH_OBJ);
}
else{
print_r($this->veritabani->errorInfo());
}
}
}





Burda ne yaptık önce baglan adında bir sınıf oluşturduk sonra kurucu fonksiyon içinde(__construct()) veritabanımıza bağlandık ve bunu baglan sınıfının dahil edeildiği heryerde erişebilmek için veritabanı değişkenimizi public tanımladık artık veritabanımıza $this->veritabani değişkeniyle erişebiliyoruz
anketana sınıfı oluşturduk ve bu sınıfı baglan sınıfıyla bağlantıladık
sınıf içinde bir fonksiyon yazdık