Hocam 200 olsa ölürdünüz. Panik atakla alakası yok. Panik atakta nabız o kadar yükselmez. Kardiyoloğa gidin test yaparlar neyiniz var öğrenirsiniz. Bende de taşikardi var normalde 110 atıyor nabzım
Nasıl yükselmez ya? Arkadaşın yaşadığı şey %99 panik ataktır.
Normal bir anksiyete (kaygı) ile nabız 160'a kadar çıkabilir, benim küçükken 2 kere kolum kırıldı ve nabzım 150-160 olmuştu, sence bu neden oldu? korkudan değil mi?
Yoğun Stres ve kaygı
SEMPATİK SİNİRİ Devreye sokar. Ve haliyle kalp atışınız hızlanır ve tansiyonunuz artar. Sempatik sinir tüm vucudu etkiler, bulantınız olur ve sindirim sorunları da yaşarsınız
Doktorların tavrı arkadaşı sakinleştireceğine panik yaptırmış ve bir türlü inmemiş nabzı.
Panik atak çok ciddi bir şey, adamı kusturur, soğuk soğuk terletir kalp krizini de taklit eder.
Türkiye'de ki doktorların bir kısmı inanılmaz amatör. Nabıza ve tansiyona bakıp çığlık atmak nedir ya? Nabız ve tansiyon yüksekse hastaya sakin ol nabzın yüksek biraz dinlen düşer demesi lazım. Sen adamı iyice heyecanlandırıyorsun ve vücut adrenalin salgılayıp nabız ve tansiyonu yükseltiyor. Panik atak geçirmiş olabilirsin büyük ihtimal ile. Panik atakta nabız 170 hatta 180e bile çıkar. Tansiyon 19 20e çıkar. Bunları bizzat yaşayan panik atak arkadaşlarım var. Bu anlattıkların panik atağa uyuyor. Fakat sorunun panik atak olduğundan emin olman için kardiyolojiye gidip EKG - EKO - EFOR testlerini yaptırıp, fizyolojik olarak bir problemin olmadığının, problemin psikolojik bozukluk (Anksiyete, panik atak) olduğuna ancak o şekilde karar verilebilir. Eğer anksiyete panik atak hastasıysan, psikiyatriye gidip uygun ilaç tedavisine başlarsın. Aynı zamanda psikologtanda yardım alırsın. Geçmiş olsun.
Bu arkadaş gibi bilinçli olalım, diğer yorumlara bakıp güldüm. Panik atak ile 12 yaşında tanıştım ve çok yoğun olduğu zamanlardı... 2 sene neredeyse her hafta 19-20 tansiyonla, 150-160 nabızla krizler geçiriyordum. Psikolog'Un yolunu en sonunda buldum ve kontrol altına aldım...
Zaten biri araştırmaya göre Acil servislere kalp krizi nedeni ile başvuran hastaların %90'u stres ve kaygıdan dolayı oluşan yalancı ataklardan dolayı gidiyor... Ancak ayrıntılı muayene olmanız gerekiyor, yoksa kalple alakalı olan bir sorun da gözden kaçabilir, ekg ve eko yaptırın. 12 yaşındayken sen de tansiyon var dediler.. 10 kere kardiyolojiye gittim, Çarpıntın var ama nedenini bilmiyoruz, kalbinde sorun görünmüyor dediler; süründürdüler resmen.. Artık çoğu hekim bilinçli, ekg bakıyor ve bir sorun göremeyince "Psikologa" yönlendiriyor..
Tansiyon hastası birinin tansiyonunu ilaç vs vermeden düşüremezsiniz, kendi kolay kolay düşmez!
Kalp krizi de anlaşılabilir bir şey bir hormon devreye giriyor, doktorun hemen anlayacağı bir şey.