Son zamanlarda herkeste bir göç, kaçış planları var ancak çok hafife alıyorsunuz bu konuları.
Ülke değiştirmek radikal bir karardır arkadaşlar. Bayburt'tan İstanbul'a yerleşmeye benzemez.

Hadi gidebilmek, yerleşebilmek adına gerekli olanakları sağlayıp kriterleri karşıladığınızı farz edelim.
Farklı bir ülkeye belirli bir yaştan sonra adapte olabilmek için ciddi bir çaba sarf etmeniz gerekecek.
Yeni bir dil öğren, ülkeyi tanı, insanları tanı, çevreyi tanı, kuralları öğren, kanunları öğren, haklarını öğren diye giderde gider..

Hele ki gittiğiniz yerde ayaklarınız üzerinde durabilene kadar size maddi manevi destek olabilecek her türlü yardımınıza gelebilecek bir eşiniz, dostunuz yok ise durum dahada karmaşık bir hal alır. Depresyona girer, kafayı sıfıra vurdurup geri dönersiniz.