hatalı bi benzetme olmuş özür dileyerek mantık hatası olmuş demek istiyorum.
herkesin elindeki araç aynı değil,aynı da olsa aynı fiyata satmasını bekleyemezsiniz.
adam aracı istanbuldan getirmiştir van a kadar
ya da tekirdağa getirmiştir
aradaki maliyet farklı
aracı farklı şehirden alıp getirmek bile bir maliyet bir zaman gideri bir kar nedeni.
masrafını yaptırmıştır maliyet yükselmiştir. ucuz almıştır kar edecektir.
bu örnekten yola çıkarsak herşey parayla alınıyor satılıyor.
aynı domatesi 1 liraya satan da var 3 liraya satan da var
aynı evi aynı binada aynı katta 6 liraya satan da var 7 liraya satan da var.
bunun adı ticaret bunun adı serbest piyasa, işinize gelir almazsınız gelmez almazsınız denklem bundan ibarettir.
para örneği çok alakasız olmuş.