unchange adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Faizi kazanç olarak görmemeli enflasyon her zaman faizden yüksek bizim ülkede.
Maalesef bizim insanımız mevduat faiz konusunda çok cahil.
Mevduat Faizi bir kazanç türü değildir. Bu bir getiri türüdür.
Mevduar faizleri çok nadiren enflasyonun üzerinde kalır, ve bu da çok uzun sürmez.
Faiz paranızın enflasyona karşı daha yavaş değer kaybetmesini sağlayan bir enstrümandır.
Ama vadeli hesaptan alacağınız para size para kazandırmaz.
Eğer bankalar mevduata enflasyonun üzerinde faiz verirlerse kimse yatırıp yamaz ki?
Herkes malını mülkünü fabrikasını satar faize yatırır )))
Yani bankada tuttuğunuz paranız değer kaybeder.
Sadece cebinizden durduğundan daha yavaş değer kaybeder.
Ama bizim gibi ülkelerde daha hızlı da değer kaybedebilir.
Mesela banka faizleri %25. Çok güzel. Bankaya 1 senelik paranızı koydunuz diyelim.
Ya haftaya Trump abuk sabuk bir tweet atıp doları 1 haftada 10 lira sınırına dayandırırsa?