Localde mysql, sunucuda maria kullanıyorum. Fark bulamadım. Mariayı yazarken, mysqlde performans eksikliği gördüğü yerlere dikkat edilerek yazıldığı be bu yüzden marianın biraz daha hızlı ve stabil olduğuna dair bir yazı okumuştum. Çokta araştırmadım doğrusu.
* Bir de yazılımcısının bir kızının ismi My, diğeri ise Maria imiş.