Çocukluğumdan beri hep köpekleri çok sevmişimdir. Yıllar yıllar sonra Allah nasip etti şuan bir tane köpeğim var. Köpeğimi canım-kanım gibi seviyorum. Gel gelelim şu probleme; "TASMASIZ KÖPEK" sokaklarda olmamalı. Denetimli bir şekilde tüm belediyelerin bunlar için bir çalışma yapması gereklidir. Örneğin adam pitbull gezdiriyor. Tamam kardeşim, gezdir katiyen bir karşı görüşüm yok. Fakat, süs köpeği bile gezdireceksen onu "TASMAYLA" gezdirmek zorundasın.

Tasma kullanmanın o kadar çok avantajı var ki, hem köpek için hem sahibi için hem de korkan-sevmeyen vatandaş için.

Tasma kullanırsan;

-Köpeğin ile sahibi (senin) aranda bağ daha çok kuvvetlenir, köpek daha çok itaatkar olur sahibine karşı,
-Köpeğini tasmayla gezdirdiğinde, araba-motor trafik canavarlarından korumuş olursun,
-Köpeğin saldırgan bir cins ise (yasak ırk) bu sayede oluşacak vakalardan korunmuş olursun,
ve daha çooook sebep var.

Ama lütfen kimse kalkıpta, sokaktaki tasmalı bir köpeğe laf demesin. Tasmalı köpek; önemsenen köpektir, sahibi tarafından sevilen köpektir. Bilin ki bir insan (genelleme yapıyorum) tasmasız köpeğini gezdiriyorsa, köpeğini 'gerçekten' sevdiğini veya umursadığını düşünmeyin. Piyasa peşindedir. Gerçek önemseyen sahip, canı-kanı gibi bakar. Tüm odağı dışardayken köpeğinde olur. O yüzden; tasmasız köpekten korkun, fakat sahibi daha tehlikelidir. Yasak ırklara ve sokak köpeklerine karşı bir çözüm bulunmalı, aşıları yapılmalı ve düzenli bakımları yapılmalıdır..