7 yıldır büyük firmaların e-ticaret bölümlerinde çalışıyorum. Her yeni tanışan diyor ki neden bu işi sen yapmıyorsun da başkaları için uğraşıyorsun.

Nedeni basit. Ürün kendi ürünüm olmalı. Yoksa piyasa sizi yer. Çalıştığım firmalar Türkiye'nin kendi sektöründe en büyük firmalarıydı. O şirketlerde bile kar elde etmek zor iken, şahıs bazında açıp da ciro elde etmek, para kazanmak hayal olur.

Başkasının malını satacaksınız, fiyattan kıracaksınız. Karınız eridi.
Olmadı reklam vereceksiniz, geri dönüş oranı 1000/1 veya 2
Seo yapacaksanız en az 6 ay geçecek.
Bunun vergisi, pazar yerlerindeyseniz komisyonu vs derken kazancınız kuş oluyor.

Önerim; niş bir ürün bulun, ürettirin satın. Az ürüne yönelin riski azaltın.

Üreticiyseniz;

E-ticarette malı görsel + içerik + fiyat satar. Bu üçlüden biri bile eksik olsa sıkıntı yaşarsanız.

Kendi e-ticaret siteniz üzerinden satacaksınız, hakkımızda ve iletişim sayfası mutlaka olsun.
Cep numarası yazmayın. Sabit no olsun.

Görselleri mümkün ise siz çekin. Ürün açıklamalarını ve başlıklarını çok detaylı girin.

Üründe detay var ise fotoğraf ile belirtin.

Reklam verecekseniz önce bir kaç ürüne odaklanın.

Pazaryerinde satışa çıkacaksanız özellikle n11 reklam paketlerini kullanın, etkili oluyor. Kar oranınızı %60 altında koymayın (kendi ürününüz değil ise bu rakam imkansız olur)

Pazaryeri ile sürekli irtibatta olun, kampanyalar yapın.

Ambalaja önem verin, minik hediyeler bırakın.

Kendi sitenizi ilk 6 ay sadece seo anlamında yatırım yapın.

Sosyal medyanın gücünün kullanın. Ürün size ait ise fenomenler ile çalışın. Sosyal medya reklamlarında instagram'a özellikle ağırlık verin.

Liste böyle uzar gider...