Genç kardeşlerimize ilham olsun. bu konu
Bir arkadaş hayat boş değil biz fakiriz demiş.
Kardeşim cebine 1 milyar dolar ile kanserle mücadele eden bir kız çocuğu vereyim eline.
Bak bakalım o zenginliğin hayata bir anlam katabilecek mi?
Ölümün olduğu yerde hayat çok anlamsızdır, hayatın anlamsızlığını ölüm karşısındaki çaresizlikte anlarsınız.
Rahmetli Sakıp Sabancı'nın bir sözü vardı.
Bir araba fabrikası alabildim ama oğluma bir araba alamadım diye...
Çünkü bir araba fabrikası aldığınızda duyacağınız zevk oğlunuza alacağınız basit bir şahin arabada alacağınız zevki karşılamaz.
Evlenip İstanbul a yerleştim.
İstanbul da yaşadığım 10 sene annemi babamı hiç aramazdım. Annem her gün arardı. Babamla ise bayramdan kandile konuşurduk.
Sonra ben boşandım yine istanbul da yaşamaya devam ettim.
Bir gün babam hastalandı.
Çok ağırdı durumu. Geldim İzmir'e. 6 ay çok uğraştık.
Kendimi çok suçlu hissettim 10 senedir babamla doğru düzgün zaman geçirmemiştik.
Ölüm döşeğinde gibiydi doktorlar çok kötümser konuşuyorlardı.
Sonra çok şükür sağlığına kavuştu sonunda.
Ben de ben tası tarağı topladım ve ailemin yan binasına taşındım.
Şimdi her akşam ofisten çıkıp önce Annemi ve Babamı ziyaret ediyorum sonra eve geçiyorum.
Her gün hal hatır soruyorum, günleri nasıl geçti dinliyorum, sevdikleri tatlılardan yemeklerden götürüyorum bazen.
Kontroller için hastaneye kendim götürüp getiriyorum, ikisinin de tahlillerini sağlıklarını ben kontrol ediyorum.
Annenizin Babanızın ve tüm sevdiklerinizin kıymetini bilin.
Yarın güne annesiz ya da babasız başlayabilirsiniz.
Sevdiklerinize zaman ayırın kıymet gösterin yoksa zaman geçiyor bir gün onlarsız kalacaksınız.
Bir de ben hayatımı yaşayacağım diye çocuk yapmayan arkadaşlar. (benim gibiler)
Büyük hata yapıyoruz (yaptım).
Bu hatayı görmek için 35 leri devirmeniz gerekmesin benim gibi...
Hayatınızın ilk 30 senesindesiniz, her şey çok güzel.
Ama bir de son 20-30 senesi var.
Ananız babanız ölecek, teyzeni amcanız ölecek.
Kuzenleriniz arkadaşlarınız ya ölecek ya da yaşlanacak ve tüm ilgilerini kendi çocuklarına ve torunlarına verecekler.
Enerjiniz azalacak, sağlığınız bozulacak, hareketleriniz kısıtlanacak tüm yaşıtınız arkadaşlarınız gibi...
Yalnız kalacaksınız, sizi sadece çocuklarınız ve torunlarınız arayıp sorar hale gelecek.
Bugün babam benim çocuğum oldu resmen elinden tutup doktora götürüyorum.
Her pazartesi haftalık harçlığını ben veriyorum.
Kredi kartı borcunu çok açtıysa elinden alıyorum kartı, kapatıyorum borcu, 3 ay sonra dayanamayıp geri veriyorum kartı.
Her ay görmedikleri bir şehri bir yeri gösteriyorum gezdiriyorum.
Yani çocuklarınız aslında gelecekteki arkadaşlarınızdır.
Çocuk yaptığınızda kendinize arkadaş yapıyorsunuz.
Anne babanıza ve çocuklarınıza gereken emeği ve kıymeti gösterin.
Yoksa siz de hayatınızın son 20 senesinde yalnız ve mutsuz kalırsınız.