Türkiye'de trafik cezaları caydırıcı değil. Mesela Japonya'da 70'le gidilmesi gereken yolda 96 ile giderseniz hem oturaklı bir para cezası yersiniz hem de ehliyetinize direk 3 ay veda edersiniz.(ikinci, üçüncü seferde para cezası ve süre artacaktır.)