Geçen sene silinme gibi bir olay olmuyordu direk olarak takibi bırakıyorlardı geri çekme olayı vardı %30 oranla silinme mevcuttu onlarda bot veya kullanılmayan hesaplardı şimdi ki güncelleme de aktif / pasif fark etmiyor pek çok insanı instagram mağdur ediyor fakat bu böyle gitmicek kısa zaman içerisinde bu güncellemeyi mecbur bırakacaklar diye düşünmekteyim daha öncesinde facebook ' u bu şekilde çöp ettiler bizlerde instagram ' a yönelmiştik eğer bu güncellemeyi bitirmezler ise instagram da facebook gibi çöp olacak bizlerde bu sefer farklı bir platforma yöneleceğiz çünkü insanlar instagram üzerinden ticaret yapmakta " Takipçi , beğeni vb. " türden bir ticaretten bahsetmiyorum ayakkabı , çanta , kolye vb. gibi ticaretler yapmakta ve ciddi anlamda güvenilirlik için takipçi , beğeni satın alımları yapmaktalar eğer yapamazlar ise farklı bir yere yönelecek herkes ve bizlerde o platformda bir dataya sahip olmalıyız.

Benim şahsi düşüncem bu yöndedir.
2 Ayakkabı satış hesabı düşünelim ve aynı ürünleri satmaktadırlar fiyatlarına kadar aynı fakat hesapların 1 tanesi 100k 1 tanesi 10k siz güven amaçlı direk 100k olan hesaptan sipariş verirsiniz değil mi ? eğer insanlar takipçi alamaz ise kısa zaman içerisinde mecbur farklı bir sosyal mecra arayacaklarını düşünmekteyim.

Not : Bekleyen müşteriler için aktif hizmetlerinden indirim sağlayabilirsin , izlenmeyi 1 günlüğüne ücretsiz yapabilirsin veya facebook , twitter , youtube gibi platformların hizmetlerini farklı satıcılardan api ile çekip uygun fiyattan yada 0 komisyon ile sağlayabilirsin en azından insanlar mevcut bakiyelerini harcayabilsinler yoksa insanlar yanlış anlar bakiyem içeride var ama alışveriş yapamıyoruz site kapanacak mı vs. gibi düşünebilirler.