Bugün işkurda bu konu hakkında görüştüm. Öncelikle her ilde bu program mevcut değil fakat farklı programlar mevcut.
Bilişim sektöründe (konuda sayılan dallarda) 9 Ay eğitim ve 75TL günlük harçlık İşkur tarafından karşılanacak.
Hizmet sektörlerinde 6 Ay 61 TL olarak işkur tarafından karşılanacak.
Geçmiş 3 ay içinde sigortalı bir işte çalışmamış olmanız gerekiyor.
İşsizlik maaşı alıyorsanız verilen harçlık yarıya düşecektir.
İş başı programları her ilde mevcut değil fakat teşvik ile bu yapılabiliyor. Örneğin X Bilgisayar firması en az 2 sigortalı çalışanı varsa yeni başlayacak olan ( bu durumda siz olarak varsayıyorum ) sizi stajyer çalışan şeklinde göstererek işkur tarafından iş başı programına katabiliyor ve maaşınız işkur tarafından ödeniyor. Maaş dediğim cep harçlığı denen 75 TL. Aylığa çarpınca asgari ücret tutarlarına denk geliyor.
İşkurdan tarafıma yapılan bilgilendirme bu şekilde.
https://www.iskur.gov.tr/is-arayan/a...u-programlari/
Linkten il seçimi yaparak ilinizde olan kursları görebilirsiniz.
İEP kursları konudaki fırsat kurslarıdır.