CyberYT adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Şayet döviz alıyorsanız dahi Türkiye'de tutmayın. Yarın doları 6ya sabitledik demeyeceklerini kimse garanti edemez.
USDTRY sabitlenirse USD nerede olursa olsun daha fazla TRY alamaz ki. Yurtdışına çıkarmanın ne anlamı var? 😀

Ekpyrosis adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
ben garanti ederim. çok büyük arbitrajlara yol açarlar
Sabit kur sisteminde arbitraj olmaz. Devlet x liraya 1 dolar vermeyi taahhüt ediyor. Başka fiyat oluşamaz, dolayısıyla arbitraj da olmaz. Ama o fiyattan veremezse devalüasyon yapmak durumunda kalır. Buradan şunu da anlamalı: devalüasyon bugünkü gibi dalgalı kur sisteminde değil, bahsi geçen gibi sabit kur sistemlerinde olur. Dalgalı kur sisteminde devalüasyon değil, değer kaybı olur.

Bir yorum da konunun geneline yönelik olarak yapayım: ceza hukuku aleyhte geriye yürümez. Yani bugün suç olmayan bir şey yaptığınızda yarın bu fiilinizden dolayı suçlanamazsınız. Gerisini siz değerlendirin.