Şayet döviz alıyorsanız dahi Türkiye'de tutmayın. Yarın doları 6ya sabitledik demeyeceklerini kimse garanti edemez.
USDTRY sabitlenirse USD nerede olursa olsun daha fazla TRY alamaz ki. Yurtdışına çıkarmanın ne anlamı var? 😀
ben garanti ederim. çok büyük arbitrajlara yol açarlar
Sabit kur sisteminde arbitraj olmaz. Devlet x liraya 1 dolar vermeyi taahhüt ediyor. Başka fiyat oluşamaz, dolayısıyla arbitraj da olmaz. Ama o fiyattan veremezse devalüasyon yapmak durumunda kalır. Buradan şunu da anlamalı: devalüasyon bugünkü gibi dalgalı kur sisteminde değil, bahsi geçen gibi sabit kur sistemlerinde olur. Dalgalı kur sisteminde devalüasyon değil, değer kaybı olur.
Bir yorum da konunun geneline yönelik olarak yapayım: ceza hukuku aleyhte geriye yürümez. Yani bugün suç olmayan bir şey yaptığınızda yarın bu fiilinizden dolayı suçlanamazsınız. Gerisini siz değerlendirin.