Üniversitelerin kayıt klavuzlarında açıkliseye dair açıklamalar oluyor, net bilmiyorum ama bu tip durumların telafisi vardı bildiğim kadarıyla. Yani belli bir tarihe kadar müsade ediliyordu belgeyle.