Ülkeye para kazandıracak şeyler tarım, hayvancılık, sanayidir. "ÇAKMA" olarak nitelendirdiğiniz şeyi, diğer ülkelere satamazsınız çünkü alıcı değillerdir. Anca Somali'ye, Suriye'ye falan satarsınız, ki onların da alım gücü ortadadır. Konuyu ülkenin gelişimi için açtıysanız bilgilendirmede bulunmak isterim. Bir ülke dışa bağımlı olmamak için üretim yapmalıdır. Sadece üretim yaparak bile kendi kendini idame ettirebilir. Ancak; sizin üretim kanallarınız yabancı ellere geçerse, ülke içerisinde satmama hakkına sahip olur. Yani sizin şekeriniz, tütününüz, yakıtınız, yedikleriniz, içtikleriniz, giydikleriniz dışarıdan geliyorsa; gelişmekte değil "gerilemekte olan ülke" olarak nitelendirilirsiniz. Ülkemizde yaptığınızı sandığınız "çakma" ürünlerin bile bir araya gelmesi için gerekli parçalar, yine yurt dışından gelmektedir.
ALİ EXPRESS KOSKOCA ÇAKMA BİR PAZARDIR. Bİ İNCELE İSTERSEN
Bize un şeker lazım değil katma değeri yüksek ürünler lazım.
1 ton şeker 3500TL 1 ton silah 100 milyon dolar belki daha fazla
teknoloji ve yazılımda geliştirmemiz lazım kednimizi. Bugün almanya tüm gıdasını hemen hemen dışarıdan temin etmektedir. Hiçte gerilemiyor almanya. Ülkemizdeki tek sorunlu olan devlet değil bizim kendi insanımız devlete nasıl pandik atsak da köşeyi dönsek mantıgını beslemektedir.