Alıntı
Hemen hemen herşeyin çakması veya orjinal ürünler Türkiyemizde yapıkmakta. Bunları yurtdışına satarak bizde ihracata destek olabiliriz.
Ülkeye para kazandıracak şeyler tarım, hayvancılık, sanayidir. "ÇAKMA" olarak nitelendirdiğiniz şeyi, diğer ülkelere satamazsınız çünkü alıcı değillerdir. Anca Somali'ye, Suriye'ye falan satarsınız, ki onların da alım gücü ortadadır. Konuyu ülkenin gelişimi için açtıysanız bilgilendirmede bulunmak isterim. Bir ülke dışa bağımlı olmamak için üretim yapmalıdır. Sadece üretim yaparak bile kendi kendini idame ettirebilir. Ancak; sizin üretim kanallarınız yabancı ellere geçerse, ülke içerisinde satmama hakkına sahip olur. Yani sizin şekeriniz, tütününüz, yakıtınız, yedikleriniz, içtikleriniz, giydikleriniz dışarıdan geliyorsa; gelişmekte değil "gerilemekte olan ülke" olarak nitelendirilirsiniz. Ülkemizde yaptığınızı sandığınız "çakma" ürünlerin bile bir araya gelmesi için gerekli parçalar, yine yurt dışından gelmektedir.