Osmanlı zamanında eğitimin "öbür dünyaya" yönelik olduğu söylenir. Sanırım bu dünyaya yönelik zaten pek yapabileceğimiz bir şey yok. Öbür dünyaya yönelik eğitim sistemi bizim halkımız gibi yıkanmış beyinler için daha hayırlı olur.