Hocam kanunlar ile birlikte hareket etmekte fayda var. Ben bir inceleme geçirdim akıllara zarar. 100.000 lira ciro yaptıysan, ömrü hayatında hiç bir kaydın yoksa, incelemeye girdinmi senden tüm cironun (giderlerinde dahil) 2-2,5 katı almaya çalışıyorlar (vergi dairesi). Uydurmuyorum, kulaktan dolma sözler değil bizzat yaşadım ve halen yaşıyorum. İnsanın o inceleme ve sonuçlanma dönemlerinde hayatını karartıyorlar. En tabi hakkın benim giderlerim de var diyorsun ama kanıtla (faturaların tamamını saklıyor olman gerek) diyorlar. Kanıtlasan bile vergi kaydın yok diyorlar.

Bana söyledikleri söz şu, ne kazanırsan kazan, nereden kazanırsan kazan umrumuzda değil, git istersen en pis işi yap ama vergini vereceksin. Kanıtları da banka hesap incelemeleri. Hiç te zor değil, banka dökümlerinizi almaları en kolay işleri. Artı şunu da söyleyeyim, artık mimlendin, ozel programları var o saatten sonra tüm banka hareketlerin tüm detayına kadar anlık olarak önlerinde, bizzat vergi memuru gösterdi ve gördüm. Aç şu banka hesabımı şu ayı dedim, açmadan önce önemli bişey yok (kayda değer hesap hareketleri) olsa zaten direk uyarı verirdi dedi, programı görmek için özellikle olsun aç dedim dediğim hesabımı ve istediğim ayı açtı hakkaten doğruydu, çok kullanışlı ve basit bir arayüzü var kırmızıya yakın bir de teması vardı (Yalnız bu programı öğrendiğim de ve gördüğümde tüm vergi incelemem bitmiş ve dava aşaması esnasında idi, zaten bu inceleme başladığı anda siteyi kapattım. Özellikle söylediğim hesabım ve belirttiğim ayda site faaliyetlerim çok öncesinde sonlanmıştı).

Banka hesaplarımın incelenmesi sonucu tam 12 ayrı dosya oluşturdular. Verginin vergisi, adını sanını duymadığım vergi türleri herşeyi bindirdiler...

Siz siz olun bu işin şakası yok. 2.000 lira kazanıyorsan 1.500 lirasını vergi olarak istiyorsa devlet ver kurtul aksi halde tüm kazandığının 2-2,5 katını alır elinden.

İncelemede geçmişe dönük 5 yıla kadar (araştırın tam bilemiyorum, bende 3 yıl geriye gittiler) tüm banka dökümleriniz inceleniyor ve vermediğiniz her yılın, her bir vergi türünün ayrı ayrı faizleri hesaplanıyor (Allah'ım düşünmek bile istemiyorum, diyorsun ki ben adammı öldürdüm ya da büyük bir hırsızlık mı yaptım). Faizlerin ve vergi türlerinin yanında bilmem ne evrağın yok, bilmem ne kaydın yok, onun cezası bunun cezası türleri de biniyor. Öyle kurtulmak çok zor.