Akar adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Puan eskiden önemliydi. Likit çok zor şartlarda ve çok yüksek maliyetlerle dönüyordu. Risk de ona göre düşünülüyordu. Şimdi bankaların fon bulmaları eskisi kadar zor değil, dolayısıyla eskisi kadar maliyetli de değil. Ben bundan dolayı olduğunu düşünüyorum ki gördüğüm kadarıyla belki 5-8 senedir kredibilitede puan eski değerini taşımıyor. Artık arkadaşların da dediği gibi gelir ve teminatlar daha önemli. Bu arada erken kapamanın puana olumsuz etkisini bilmiyorum ama olumlu etkisi kesinlikle yok, bundan eminim. Üstelik banka erken kapayan müşterisini sevmez, neden hamallık yapsın ki size. Onların derdi vade sonuna kadar sizden faiz alarak para üretmek. Tek bir taksit için dahi faiz eksik alsa onun zararıdır. Tabii son taksitler o kadar önemli olmayabilir, çünkü ana para borç en sona bırakılıyor konut finansmanı dışında. Önce faizler alınıyor ki ana para borcu sistem olarak faiz üretmeye devam etsin. Kısaca, eskiden de şimdi de banka erken ödeyeni sevmez Hatta 30 günden fazla geciktireni daha bile çok sevebilir.
Aynen, başlarda olsa ayrı da, sonlarda artık alacağını almış oluyor zaten. Yine de kendi kendine çeksin, ben erken kapatmamaya karar verdim.