Merhabalar,
Şirket içi yazdığım bir iş takip sistemi var bunda yeni farkettiğim birşey ortaya çıktı ListBox'ları F12'den konsolu açıp valuesini değiştirebiliyorum ve kayıt et dediğimde ben ne yazarsam onu gönderiyor bunun önüne geçemiyorum bunu değiştirebilecek bilgiye sahip birisi yok firmada ama olsun yinede sağlam olsun

Nasıl bir önlem alabilirim şimdilik if else ile aksi veri gönderildiğinde hata var yazdırıyorum ama komple nasıl çözebilirim ?
Örnek :
https://prnt.sc/k8cg1h
Ben size sizi yormayacak ve çok basit güvenli bir yöntem söyleyeyim. MySQL veritabanına bir tablo oluşturun ListBox içerisindeki verileri oraya kaydedin. Sonrasında ListBox kısmına MySQL Sorgusu ile değer çekin default değeri boş bırakıp , Var ise = 1 Yok ise = 0 değerini göndermesini talep edin değer yok ise yani 0 kaydedilemedi gibi bir hata versin eğer değer var ise 1 veriyi güncellesin veya eklesin veya kaydetsin. NOT : GİRDİĞİNİZ DEĞERLERE İD EKLEMEYİ UNUTMAYIN YOKSA ZORLANIRSINIZ
İyi günler dilerim iyi çalışmalar