Protein tozunun bilimsel olarak kanıtlanmış herhangi bir zararı yoktur.

Amerika'da ve Dünya'nın çeşitli ileri gelen ülkelerinde son 30 yıldır 1000'in üzerinde araştırmalar yapıldı / yapılmaktadır..Bu yapılan araştırmalar Dünya'nın en iyi laboratuvarlarında, üniversitelerinde yapılmaktadır.Bu araştırmaları yapan insanlar, sadece gıda değil; insan anatomisi, kas sistemi, sinir sistemi ve insan altyapısını inceleyen tüm bilim dallarına yıllarını vermiş kişiler tarafından yapılır.Bunca yapılan araştırmalar sonucu, herhangi bir yan etkiye rastlanmamıştır.Nedenini açıklayayım.

100 gram ette, bölgesine göre değişmekle birlikte ortalama 25 gram protein vardır.
Whey proteinlerin içinden çıkan 1 ölçeğinde de aşağı yukarı 25 gram protein vardır.

Eğer sizin dediğiniz tabirle, protein vücudu yoracaksa, whey protein de, et de aynı ölçüde yorar, çünkü değerleri benzerdir.Hatta whey proteinin vücutta sindirim ve kana karışma süresi çok çok hızlı olduğu için etten daha az bile yorabilir.

Amerika, Kanada gibi ülkelerde çoğu insanlar spor yapmamasına rağmen günlük protein ihtiyaçlarını tamamlamak için whey protein kullanırlar.Hastanelerde,protein kaybı, kas kaybı ve yaşamsal faliyetleri etkileyecek herhangi bir hastalık ile karşılaşan hastalara protein tozu verilmektedir.

Protein tozunu kullanmayı bıraktıktan sonra, vücudun buna adapte olamaması, kas sarkması, deri yırtılması gibi durumlar tamamen saçmalıktır.Günlük 100 gram daha az et yediniz diye bunlar başınıza gelmediyse, protein tozu kullanmayı bırakınca da gelmez.Bu efsaneler tamamen psikolojiktir.Steroidlerle karıştırmayın.