Hiç içmemek ile, bağımlı olmadan arada bir içmek arasında keskin bir fark vardır.
Arada sırada içen adamın bağımlı olma ihtimali vardır. Hiç içmeyen adamın bağımlı olma ihtimali yoktur.
Mesele şudur ki; siz bağımlı olmamanın özgüveni ile arada bir içerken bir gün herkesin yaşadığı gibi bir depresif dönem yaşarsınız.
Canınız sıkılır, kendinizi kötü hissedersiniz. Ve daha sık içmeye başlarsınız. Sonra bir gün artık daha çok içtiğinizi farkedip azaltmak istediğinizde kendinizi hasta ve kötü hissetmeye başlarsınız ve bırakamaz hale gelirsiniz.
Hayatım boyunca tek bir nefes bile çekmedim.
Bu bağımlı olmadığına inanmak bağımlılığa düşüren en büyük tehlikedir.
Mesela esr@r denilen şey neden yasaktır ve kötüdür? Sigaradan daha fazla bağımlılık yapmaz, 1 şişe rakıdan daha fazla kafa yapmaz.
Ama bir geçiştir. Kimse ağır uyuşturucu maddelere bir anda başlamaz.
Önce bağımlı olmadığını hissettirecek hafif maddeler ile işe başlanır.
Sonra sağlanan öz güven ile doz artmaya başlar ve müptela olunur.