Tam olarak ne istediğinizi anlamadım. Biraz daha netleştirebilir misiniz
Hocam şöyle izah edeyim şimdi masaüstü programı yapıyoruz. Bu programda hali hazırda veri tabanına bilgiler eklenip, silinip, güncellenebilecek yani veritabanı bağlantısı gerektiren bir program. Fakat bu veritabanı ise sadece ve sadece bir bilgisayara özgü olacak şekilde her kullanan kişi bu programa kendi verilerini ekleyecek. Durum böyle oluncada hangi bilgisayara götürülürse götürülsün bir veritabanına bağlantı ihtiyacı doğmakta. Bunun için ise ben şuanda sql ile veritabanı bağlantısı sağladım fakat her bilgisayarda sql server kurulu olmadığı için veritabanı işlemlerini sağlayabilmek adına bir program gerektirmeden direkt olarak program çalıştığında yapılabilmesi için ne yapmam gerekebilir diye bir soru sormuştum