n3pix adlı üyeden alıntı
Öncelikle hocam, emeğinize sağlık. Bu kadar değerli bir soruyu hakkını vererek cevaplamak isterdim ama bildiğim kadarı ile yanıtlayacağım. Kusura bakmayın, keske C++ deseydiniz belki biraz daha geniş anlatım yapabilirdim ama olsun sorun yok.

Öncelikle, iki farklı kütüphane var diyorsunuz hocam. Emin değilim ama sizin de dediğiniz gibi içerikleri, kodlama stilleri veya kullanımları değişiktir. Veya kullanım amaçları değişik olabilir. Bu kodlama içeriğine veys stillerine, fonksiyonlarına o kütüphanenin kendi sitesi varsa orada dokümantasyon vardır muhakkak, oradan erişip güzelce öğrenebilirsiniz veya eksik yerlerde bakıp kendi eksiklerinizi giderebilirsiniz. Eğer bu dokümantasyonda tutorials varsa, bu tutorials veya getting started kısımları ile başlayın derim. Daha donra topluluk tutoriallari veya derslerine geçin, ön bilgi açısından.


Daha sonra. Benim size önerim şu olabilir, topluluk tutoriallerine bakın mesela şöyle bir araştırma size yardımcı olabilir internette -eğer İngilizce konusunda iyiseniz yeterince- "How to create a empty window on Java with/using OpenGL/DirectX 3D?" bunun çıkan sonuçlarını inceleyin, büyük ihtiamlle karışık karışık kodlar ve farklı farklı kütüphaneler göreceksiniz doğal olarak her farklı örnekte. Ben de böyle bir arama ile başladım, örnekleri ve tutorialleri değerlendirmekte fayda var. Bir yerden başlayın, hangi kütüphane olduğu farketmez, ama yine de gidip kullanmak üzere olduğunuz kütüphanenin kendi sitesine girip, ne amaçla kullanıldığını yani oyun mu? istatistik grafikleri için mi? form pencelereli için mi? masaüstü programlar için mi? olduğuna dair ufak yazılara erişin, hangi amaçla kullandığını öğrenip "Bu bana uygun derseniz, onunla ilerleyin" pek fazla sorun çıkarmazlar. Ama en kaliteli ve önerilerini bulmaya çalışın. Biraz geniş çaplı araştırma yapmanız gerekebilir. "Using OpenGL with Java" araştırması da yardımcı olabilir. En basit araştıran bu olabilir hatta. Bunun dışında, önerebileceğim bir şey yok. Tutoriallari denemeye çalışın, eğer çalışmazsa biraz zorlayın olmadı başka kaynak bakın çünkü eski kodlar goreceksiniz fazlasıyla ve çoğu çalışıyor olmayabilecek.


Son olarak, Udemy'de kurs edinebilirsiniz eğer bu işi öğrenmek istiyorsanız. Ama ben, bunu öğrendikten sonra o degecegini sanmıyorum maalesef, bunlar sonuçta hammadde. Kolay gelsin
Çok iyi bir şekilde demek istediğinizi anladım teşekkürler , gidip piyasayı gezeyim



n3pix adlı üyeden alıntı
Öncelikle hocam, emeğinize sağlık. Bu kadar değerli bir soruyu hakkını vererek cevaplamak isterdim ama bildiğim kadarı ile yanıtlayacağım. Kusura bakmayın, keske C++ deseydiniz belki biraz daha geniş anlatım yapabilirdim ama olsun sorun yok.

Öncelikle, iki farklı kütüphane var diyorsunuz hocam. Emin değilim ama sizin de dediğiniz gibi içerikleri, kodlama stilleri veya kullanımları değişiktir. Veya kullanım amaçları değişik olabilir. Bu kodlama içeriğine veys stillerine, fonksiyonlarına o kütüphanenin kendi sitesi varsa orada dokümantasyon vardır muhakkak, oradan erişip güzelce öğrenebilirsiniz veya eksik yerlerde bakıp kendi eksiklerinizi giderebilirsiniz. Eğer bu dokümantasyonda tutorials varsa, bu tutorials veya getting started kısımları ile başlayın derim. Daha donra topluluk tutoriallari veya derslerine geçin, ön bilgi açısından.


Daha sonra. Benim size önerim şu olabilir, topluluk tutoriallerine bakın mesela şöyle bir araştırma size yardımcı olabilir internette -eğer İngilizce konusunda iyiseniz yeterince- "How to create a empty window on Java with/using OpenGL/DirectX 3D?" bunun çıkan sonuçlarını inceleyin, büyük ihtiamlle karışık karışık kodlar ve farklı farklı kütüphaneler göreceksiniz doğal olarak her farklı örnekte. Ben de böyle bir arama ile başladım, örnekleri ve tutorialleri değerlendirmekte fayda var. Bir yerden başlayın, hangi kütüphane olduğu farketmez, ama yine de gidip kullanmak üzere olduğunuz kütüphanenin kendi sitesine girip, ne amaçla kullanıldığını yani oyun mu? istatistik grafikleri için mi? form pencelereli için mi? masaüstü programlar için mi? olduğuna dair ufak yazılara erişin, hangi amaçla kullandığını öğrenip "Bu bana uygun derseniz, onunla ilerleyin" pek fazla sorun çıkarmazlar. Ama en kaliteli ve önerilerini bulmaya çalışın. Biraz geniş çaplı araştırma yapmanız gerekebilir. "Using OpenGL with Java" araştırması da yardımcı olabilir. En basit araştıran bu olabilir hatta. Bunun dışında, önerebileceğim bir şey yok. Tutoriallari denemeye çalışın, eğer çalışmazsa biraz zorlayın olmadı başka kaynak bakın çünkü eski kodlar goreceksiniz fazlasıyla ve çoğu çalışıyor olmayabilecek.


Son olarak, Udemy'de kurs edinebilirsiniz eğer bu işi öğrenmek istiyorsanız. Ama ben, bunu öğrendikten sonra o degecegini sanmıyorum maalesef, bunlar sonuçta hammadde. Kolay gelsin
k.b yın çok fazla soru soruyorum ama araştırırken aklıma sizin " keske C++ deseydiniz belki biraz daha geniş anlatım yapabilirdim " demeniz geldi ve forumu hemen açıp sorayım dedim, bu C++'de de OpenGL var , Java'da da var, bunlar farklı kodlarla kodlanıyor filan ama aynı kapıya çıktığını biliyorum tabiki , şey soracaktım; java da opengl kodlamak ile c++ de opengl ile birşeyler kodlamak arasında fark varmıdır? mesela javada eğer opengl kodlarsanız bir pencereye şunu ekleme, veya bu opengl nin şu şu özelliklerini kullanamazsınız fakat c++ de kullanabilirsiniz veya yazması daha kolaydır denebilecek kadar fark varmıdır?

Mesela java ile kodlama denilince aklıma direk .jar tipi dosyalar, flash tipi dosyalar geliyor ama c++ denilince direk .exe dosyasını düşünüyorum, ikisindede yeni pencere oluşturup bir buton koyduğumuzda ve yanyana getirdiğimizde gözle gözükebilir veya gözükmeyen arkaplandaki sistem işleyişiyle alakalı büyük farklar olduğunu düşünürmüsünüz? Mesela crysis gibi bir oyunun yapılmasında aklıma asla java gelmez direk C++ Derim, java denilince daha çok flash tipi butonlar,menüler,dosya tipleri gelir aklıma; daha çok mario gibi oyunlar filan, bu algım doğrumudur yoksa java benim sandığım gibi değil de crysis gibi grafiksel,işlevsel olarak basit değil de profesyonel alanlarda opengl kullanılabilecek bir platform olabilir mi?

java ile yapılan oyun denilince aklıma ilk gelenler;





c++ ile yapılmış oyun denilince aklıma gelen örnek oyun;


kendim hakkında yazasım geldi .d
* benim amacım basitce java ,vs. her neyse öğrenip basit ama kullanışlı güzel şeyler yapmak, oyun olarak sanalika mesela; adamlar java ile sade güzel oyun yapmış, program olarakta not hesaplama programları, siteye giriş yapma, sunucu bağlantısı gibi şeyleri öğrenmek ve asıl amacım aslında bunları yapabilecek kapasitede olmak, 3,4 yıl önce bu işlere html vs. diyip başlayıp sonra bi ara c++ sardıydım, sonra javaya ve python a baktım azar azar ama elimde yapabildiğimi görebilcek bir şey olmadığından c++ ve javayı bıraktıydım öğrenmeye çalışmaktan (kodladığımız konsolda kalıyor diye, bu pencere oluşturma vs. vs. haberim yoktu tabi), sonra visual c# duydum ve baktım ki tam istediğim şey, zamanında baya onunla uğraştım, sonra php öğrenip (orta derece) site alanında işler yapmaya başladım ki tüm dillerden azar azar görmüş oldum ve algoritmaların nasıl bir şey olduğunu artık tamamen biliyorum yapılar,değer atamalar,değer tanımlamalar,vs. vs. ve bugün elimde sadece algoritma bilgisi var ve sadece java yönelip (veya c++ a da kayabilirim) bir alanda bu dediğim en azından basit oyunlar yapma, socket mantıklarını öğrenme, masaüstü,android programları yapabilme potansiyeline sahip olup piyasaya bir şeyler sunmak isterim. Zamanında arkadaşla gaza gelip unity 3d ile gta tarzı oyun planlamıştık ki daha sonra programı açınca yapabildiğimiz tek şey küp oluşturmak olmuştu .d , bugün ise unity 3d tarzı şeylerden , hazır programlardan tiksinir gibiyim çünkü amacım oyun,vs. yapmak ama yazılım bilgimle yapmak, herkesin yapabileceği platformlarda tut sürükle benim ileride işime yarasa bile ne kadar yarayabilir ki, önemli olan benim için not defteri açıp kafadan class, void vs. ne varsa tanımlayıp derleyip çalıştırmak, yani bu yöntemle çok büyük şeyler yapamiyacağımı biliyorum fakat ama ufak şeyler bile yapsam, bir bilgim olsun yeter. Yani hazır programların sadece algoritma bilgisini güçlendirdiğine inanıyorum. elimizle class atayıp yapmak gerçekten bence bilgimiz olduğunu gösterir (bence)...

bu işleri hobi olarak öğrenmeyi seviyorum ve yazdıklarım bu kadar