n3pix adlı üyeden alıntı
Temelde, iki adet Grafik Kütüphanesi vardır. Birincisi D3D yani DirectX 3D, diğeri ise OpenGL'dir. Bu kütüphanelerden hangisini kullanacağınız size kalmış. Fakat oyun için ise, D3D daha kaliteli render sağlıyor, onu kullanmanız önerilir. Fakat GUI (Graphics User Interface) yapacaksanız basitlik açısından OpenGL tercih edilir. Fakat, GUI için halihazırda C++ ve Java kütüphaneleri var. Onların API'lerine aşina almanız yeterli olur. Eğer oyun içinse, böyle zahmetlere hiç girmeyin derim. Bir oyunu sadece Programlama Dili ve en temel grafik hammaddesi olan Grafik Kütüphanesi ile yazmaya kalkarsanız. Sizin, oyun motorlarının sağladığı birçok şeyi sıfırdan yazmanız gerekmektedir ki, oyun motorları üst düzey yazılımlardır ve içlerindeki kodların sayısı ve şeması düşünülemez bile. Her şeyden öte, çok iyi bir fizik bilgidine ihtiyacınız var. Çünkü oyunlar, fizik üzerine kuruludur. Yer çekimini veya vektörleri iyice bilmeden oyun motoru yapmanız çok çok zorluk çıkarır. Kaldı ki, kendi render motorunuzu kullanmanız veya entegre etmeniz gerekecektir. Üstüne, en zor kısımlarından olan ışıklandırma yanı ışıkların yansıması, frekansları vessire bunlar hepsi fizik biliminin içine giren şeyler. Bunları sıfırdan yapabilecek delikanlı yok kendi başına, olsa bile zahmete gerek yok oyun motorları var. Aynı işi yapıyorlar senin yerine. Oyun motorunun kullanımına, API'sine yani dokümantasyonuna ve oyun moturunun kullandığı dile hakim olsanız yeterli. Biraz da girerken, giriş seviyesinde ufak şekilde sizlere fizikten bahsederler, vektörler ve dimensions olarak yani boyutlardan. Belki, biraz da yansıma, frekans ve yer çekimi...
teşekkürler açıklayıcı olmuş.