Aklıma şu hikaye geldi
Alıntı
Enes bin Mâlik (r.a.) rivayet etti:
Peygamber Efendimiz (s.a.v.) ile beraber bir sefere çıkmıştık. İçimizden bazıları oruçlu, bazıları da değildi. Havanın çok sıcak olduğu bir günde bir yerde konakladık. Güneşin sıcağından korunmak için birçoğumuz elbisesini gölgelik yapıyor, bazılarımız da eliyle korunmaya çalışıyordu. Oruç tutanlar açlıktan ve yorgunluktan takatsiz düştüler. Tutmayanlar kalkıp çadırları kurdular, hayvanları sulayıp yemlediler. Resûlullâh (s.a.v.):
"Bugün oruç tutmayanlar daha çok sevap kazandı." buyurdular.
Anket sonucu hemen hemen eşit yalnız istemeyen taraf rahatsız olduğu için (hastalık vb.), isteyen tarafsa gelenek ve sevdiği için istiyor bir taraf zevki için (Dinen farz değil, Alternatif var) diğer tarafı rahatsız ediyor şimdi bu kul hakkı olmazmı ? Yanlış düşünüyor olabilirim bu konular hakkında fazla bilgim yok kusuruma bakmayın.