ilk sorunuzun cevabı tamamen sizin isteğinize bağlı birşey hocam canınız hangisini istiyorsa onu yapın.
ikinci sorunuza gelince hocam isg türkiyede hala oturmuş bir sistem değil ama gerçekten çok sayıda isg uzmanı var piyasada ama illere göre fiyatlar değişiyor mesela 2000 liraya çalışan c sınıfı uzmanda 3500 liraya çalışan c sınıfı uzmanda var. Burada dikkat etmen gereken şey kendini geliştirmen, eğer kendini gerçekten geliştirip eğitebilirsen vazgeçilmez personel olabilirsin. Mesela bizim yüksek lisans grubunda 400 kişi vardı 350 tanesi değil isg uzmanı olmayı normal bir işte uzman olmayı bile haketmeyecek bir akıl kapasitesinde. Ben 10 yıldır şantiyeciyim o yüzden isg konusuna uzak değilim ama siz ilk defa isg alanında yer alacaksınız biraz zorlanabilirsiniz.
Haklısınız hocam. Muhtemelen bahsettiğiniz o 350 kişi de sektörü ve maaşları baltalayacak olan tayfa sanırım.
Son olarak 2 sorum daha var hocam;
1) Kendini geliştirme konusunu biraz açabilir miyiz? Yönetmeliği iyi öğrenip uygulamak mı, yoksa ayriyeten sertifikalar mı (ISO 9001 vs), yoksa dil mi?
2) Devlet üniversitelerinde de yüksek lisans programları var sanırım. NEden insanlar özele yöneliyor? Bir de bana öneri de bulunun komşum Biruni Üniversitesini tavsiye etti. Bu yönde bir tavsiyeniz varmı acaba.