ahmetonursolmaz adlı üyeden alıntı: mesajı görüntüle
Bunun tanımlamasını yapıyor muyuz herhangi bir mecraya?
maliyeden maliyeye degişiyor arkadaşlar bu iş. 20 senelik esnafım ben maliyenin tek derdi para koparabilmek. üst makamlara kendini iyi gösdere bilmek bırakın şimdi bu işleri bir arkadaş konuda ortagım muhasebeci demiş. kesin o muhasebeci ortagını yiyor açık ve net konusuyorum. yurt dışındna gelen paranın vergisi yok. ben bizat yaşadım. hatta ceza bile yedim. adamlar hesaplarımı 5 senelik kontrol ettiler. polonya ve irlandadan gelen paraların tek tek hesaplarını sordular. birde tr den gelen 35 tl nin hesabını sordular taa 5 sene önce gelmiş para 190 tl ceza yedim 35 tl nin yüzüne. adsenseden gelen paraların için +%0 kdf fatıra kesiceksin sene sonu gelir vergisi vereceksin dedi bizzat maliye müdürü. ama sen direk bu işi kabullenirsen maliye senden o parayı alır. araştıracaksınız karşı cıkıcaksınız diyeceksin arkadaş ben bunun irlandada kdv sini ödüyorum ne ayaksınız birde buradamı vergi ödüyoruz diyeceksiniz demezseniz alırlar.

tam 1 ay araştırdılar bu konuyu maliye müdürü ve elamanalrı her neyse. sonunda cagırdılar böyle böyle yurt dışından gelen paranın vergisi yok ama sen esnafsın bu gelen paraya fatura kesiceksin. sene sonu gelir bildireceksin dediler. durumu anlattım. müdürüm benim sunucularım fransada müşderilerim amerikalı. ben türkiyede bir reklam yapmıyorum. ben paramı alırken gogole bunun kdv sini kesiyor dedim zaten pekde bişeyden anlamazlar. ben sunuclarımı dışardan alıyorum fatura vermiyorlar ben nasıl kdv keseyim diye tek tek anlattım. adam diyor yasal yerlerden al tr den al diyor tr de yok dedim. siz anlatmazsanız onlar kitlerler alın size bilgi.