Azaltarak bırakma ya da elektronik ile azalatma vs. ile bu iş olmaz. Bıraktım diyorsun ve bırakıyorsun, eğer bıraktım dediğinde bırakamıyorsan bağlı olduğun aile hekimi ya da sigara bırakma hattının yönlendireceği yer ile görüş bu konu ile ilgili ilaç desteği al. Eğer sende istiyor ve düzenli kullanırsan bırakırsın. ilk 10 günü biraz sancılı bir süreç olur ama o süreyi atlatırsan bu iş biter.
Bu ilk bırakma aşamasında sigara içilen ortam, arkadaş çevresine pek girme ki görüp tekrar duyguların depreşmesin