Kitap okumamamızın nedeni annelerimiz de kitap okumuyordu.
Üstelik bu yüzden ortalama 5-10 puan zeka seviyemiz düşük.
Aramızdaki arkadaşlara söyleyeyim. Çocuğunuz olursa 1-4 yaş arası her gün hem de her gün akşam yatmadan kitap okuyun.
Üstelik bu kitapları okurken, çocuğa okuduğunuz kitap ile ilgili sorular sorun.
Çocuğun soru sormasına izin verin.
Bu çocuğun bu kitabı siz olmadan okuma motivasyonuna sahip olmasını sağlayacak, hem de zekasını ortalama 5 puan arttıracaktır.
Bu 5 puan artan zeka onu hayatta milyonlarca kişinin önüne geçirecektir.
Bugüne kadar küçük çocuğu olan çok sevgilim oldu, Flemenk, İngiliz, Ukraynalı, Rus, Belçikalı...
Hepsinin ortak özelliği her gece yatmadan önce çocuklarına kitap okumalarıydı.
Çocuğumu yatıracağım demek 30 dakika 1 saat arasında bir mesai demekti aslında.
Ve çocuklar yataktayken kitap okunur ta ki çocuk kendi okumayı öğrenene kadar.
Sonra o çocuk kendi kitabını kendi okur her akşam...
Kimin annesi her gece ona bir kitap okur ya da masal anlatırdı?
Üniversite'de senaryo dersi aldığımda hoca demişti ki, kimler küçükken annesinden, dedesinden ninesinden yatmadan önce masallar dinlediler?
Sonra ekleri: Diğerleri çıkabilir, onlar isterlerse bu dersi bırakabilirler çünkü onlardan iyi bir senarist ya da yazar olma ihtimali çok düşük...