Olaya çok farklı açıdan bakmışsın. Bunun en önemli nedeni "ülke olarak biz; okumanın sadece sınavlarda başarılı olmak için gerçekleştirdiğimiz bir eylem olarak gördüğümüzden kaynaklıdır!" ​Bunu düzeltmenin tek yoluda aile fertlerinin kitap okumayı sevmesi ve çocuğuna aşılamasıdır. %10 dediğiniz kesimin de muhtemelen yarısına yakını aile fertleride kitap okuyordur, yada kitap okumanın kötü birşey olmadığını aşılamış ailedir. Diğer açıdan bakarsak; biz ülke olarak taa Osmanlıdan buyana bir çok savaş görmüş geçirmiş bir halkız. Yani şurada en uzak savaşımız 50 yıl. Sürekli savaşan toplumun gelişmesi ve eğitilmesi çok yavaş ve uzun süreçlerde olur. Eğitim sisteminin yetersizliği, ülkenin sürekli savaşa katılması da ana etkenlerdir. Buraya siyasi birşey yazmayacağım, çünkü bu işin birde rant kısmı da mevcut. Yani özetle ülkede insanlarımızın kitap okumasının ana faktörü ailedir ve yakınındaki arkadaşlarıdır. Diğer etkenlerde bu ana faktörleri besler ve doğal olarak ülkedeki kitap okuma oranı %10 bence büyük bi rakam söylemişsin ki muhtemelen bu kitap satışı / insan sayısıdır. Bizde kitap oranı reelde bende %3 'ü geçmez.