Bu iş insiyatif dahilinde olmamalı, bundan önce çıkmış ve şartları sağlayan her vatandaş yararlanabilmişse bundan sonra da çıkmasında bir anormallik olamaz, aksine her vatandaş haklardan eşit derecede yararlanabilmelidir. Burada mesele bedelli birileri için çıkan bir seçenek mi yoksa devletin tüm vatandaşlarına tanıdığı bir seçenek mi? Topyekün bir savaş hali dışında devlet zaten askeri askerii amaçlarla kullanmıyor, aksine savaş hali dışında bence önemli bir kesim mesleğini icra ederek vatanına daha çok hizmet ediyor, bunun sekteye uğramaması da önemli.