Askerliğini yapıp gelmiş olanlar, nasılsa ben yaptım, onlar da yapsın, bedelli çıkmasın diyor ya en çok o komik geliyor. Bu durum aynı şuna benzer. Mesela öğrenim kredisi borcu vardır işsiz bir yeni mezunun. Gayet normal bir şekilde en azından gecikme faizine af ister. İş bulamadığımdan ötürü bu borcu ödeyemiyorum der. Karşı taraftaki tuzu kuru ise, ben bu borcu ödedim sen de seve seve değilse, .... ödeyeceksin.
Bedelli askerlik bu aralar çıkmaz ama çıkmalı. Mesela Afrin operasyonuna hiçbir zorunlu askerlik yapan er katılmadı. En düşük rütbelisi uzman çavuş idi. Yani kısa sürede başarıya ulaşan bir operasyonda erlere gerek yoksa eğer, bu işi meslek edinmiş profesyonel askerlerle tamamlanabiliyorsa demek ki üniversite okumuş, bu ülkeye artı değer katabilecek veya askerliğe giderse ekonomik veya başka sebeplerle zor duruma düşecek kişileri zorlamanın alemi yok. Vatan borcu bu, parayla ölçülemez diyenler, milyonlarca kişi bedelliden yararlanırsa hem savunma sanayii hem de diğer alanlarda epey gelir elde edecek devlet. Yarın bir gün başka sınırötesi operasyonlara ek kaynak oluşacak. Alan razı veren razı. Ne hakla vatan borcu muhabbeti yapıyorsunuz?