Aslın şu şekilde, Türkiye piyasalarında TL daha yüksek değerden işlem görüyor.
Söyle ki; Elinizde 10.000 USD olduğunu var sayalım, yurt dışında TL'ye dönüştürürseniz 41.000 TL alabiliyorken, Türkiye sınırlarına girip dönüştürdüğünüzde aynı parayla 40.500 TL alabiliyorsunuz.
Türkiye de TL suni olarak değerli gösteriliyor. Yurt dışında "kardeşim senin paran o kadar değerli değil" diyorlar.
Hayır hocam, her yerin kuru farklı. Mesela ben yurt dışındayım. Paypal kuru ile dolar 3,75 tl ama trdeki banka yada sitelerde 3,9tl burdaki bankada bozdur senden ucuza alıyorlar trye göre. Bence arkadaşta ne istediğini anlamış değil.