inançlı ama bilgisi az insanlarız. o yüzden inancımız da sadece dilimizde. o bahsettiğin esnaf da inançlı bayram namazına cuma namazına gider. herkes kendine sorsun ne kadar inançlıyım? şu vereceğim örnek inancın var mı yok mu belli edecek : Mesela evde ailece (anne baba kardeşler) otururken yapamayacağın ayıp bir hareketi yalnızken yapıyorsun. Ya Allahın seni gördüğüne inanmıyorsun ya da görürse görür arkadaş diye düşünerek o ayıp ya da mekruh olan işi yapıyoruz. Ya da inanıyoruz ama o an Ne Allahı ne de başka bişeyi gözümüz görmüyor. işte o esnaf da aynı durumda. zayıf inanç ya da sadece dilde olan kalbe inmemiş olan inanç var . bir de bizde anadoluda imamlar dini öğreteenler kantarın topuzunu kaçırmışlar. şöyle ki abdest alırken üç kere verecen beş kere sürecen ayakta elleri göbeğin tam şurasından koyacan iki parmakla şöyle kavrayacan bilmem ne yapacan şöyle domalacan böyle ıkınacanlara takarak gereksiz noktalarda çok durmuşlar durmaları gereken noktalara hiç girmemişler. bir başkasının kalbini kırmak namaz kılmamaktan daha kötüdür islama göre. trafikte kuralalra uymayarak başka birinin küfretmesini sağladıktan sonra insanları mağdur ettikten sonra oruç tutmuşsun ne halta yarar. uzar gider de mecalim yok yazmaya. dini gerçek alimlerden dinlemek kaynağından öğrenmek lazım şarlatanlardan ve şarlatanların kitaplarından değil. kaynak belli. kuran ve iki üç hadiscinin bildirdiği muteber hadisler. yine Nurettin Yıldız gibi hocalara saldıranlar dini oyuncak edenlere ses çıkarmıyor.