Uberi Türkiye’de hiç kullanmadım. Ama dünyanın az gelişmiş tüm ülkelerinde taksiciler bizimkiler gibi. Müşteriyi yolunacak kaz olarak görürler. Mesela Ukrayna’da uber çıkana kadar taksiciler turistlere 5 ile 10 kat fazla fiyat çekerdi. Şimdi uberle daha rahat ve daha kolay. Türkiye’deki taksi plaka tahditi bir saçmalık. Adamın plakasını iptal edemiyorsun. Sadece ceza kesiyorsun. Taksi plaka bir rant haline gelmiş. Millet taksi plaka alıp kiralamayı yatırım zannediyor. Taksicilerin %90’ı kiralık plaka ile çalışıyor. Ubercilere saldıranlar plaka sahipleri değil, taksi plakasına yüksek kiralar ödediği için ubercilere kinlenenler. Adamlar plakay ödediği yüksek kira yüzünden para kazanamıyor, içlerinden illegal işlere kayanlar çıkıyor. Taksiciliği torbacılık için ya da pek çok illegal iş için network yaratma amacıyla kullananlar var. Hepsi mafya kesiliyor ilk sorunda. Uber çağdaş bir sistem. Devlet taksi plakaları iptal etsin überle anlaşsın, über araçlarının kilometre ücretinden vergisini alsın. İstanbul da taksi plakalar milyonlarca liraya satılıyor, vergi vermeye gelince vergi veren taksi yok. Bunlar vergi vermediği için devlet 1 liralık akaryakıtı 5 liraya satıyor. Hepimiz zarar görüyoruz.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi