İnsanoğlu diye belirtmişsiniz ancak bu söylediklerinizin çoğu gelişmemiş ülkeler için geçerlidir.
Gelişmiş ülkelerde durum çok farklı.
Gelişmiş ülkelerde;
Hukuk karşısında herkes eşittir. Birleşik Devletlerde, başkan Donalt Trump bile suç işlese en ağır şekilde yargılanır. Buna %100 emin olabilirsiniz.
Eğitim gelişmemiş ülkelere göre çok daha iyidir.
Zengin ile fakir arasındaki gelir dengesizliği çok daha azdır.
D0landırıcılık çok daha azdır(Türkiye deki gibi gururla söylenebilecek bir şey değildir. Bizde işini bilen memur kavramı vardır, insanlar utanacağına övünüyor bununla.)
Üretim çoktur, israf çok daha azdır, insanlar ellerindeki mala ürüne sahip çıkarlar.
Hak etmeyen insanlar mevki sahibi olamazlar.
Esnaf insanları nasıl düzebilirmiyim diye DÜŞÜNEMEZ, çünkü 1 kere düzer sonra dükkan kapatır, bizdeki gibi hem düzülüp hemde aynı yerden alışveriş yapmaz insanlar.
Yediğiniz içtiğiniz gelir durumunuza göre çok daha doğal/organik olur.
Ve inanıyorum ki;
Bazılarımız hayata bir kaç adım adım önde yada geri başlarız ama herkes hayatını kendi seçer ve hak ettiği gibi yaşar.
Dünya insana hiç bir şey vermez, insan tırnaklarınızla kazıyarak pes etmeyerek kazanabilir.
Kolay yolu seçerseniz hayatınız zor olur.