o kadar konu, o konulara her girdiğimizde artan görüntülenme, görüntülediğimiz konular (kaydediliyor kullanıcı paneline), yazdığımız mesajlar neden sunucuyu kastırmıyor?

saniyede binlerce mesaj işlenmiyor ki sonuçta.
veya süre kısaltılabilir, belirli süre aralıklarında veritabanı arşivlenip cache'lanabilir. forumların bu özelliği çok kötü bence
Bence zaten oluyor diye yapılan bir şey değil. Sadece sıkıntı çıkmasın diye bir önlem. Düşünsenize aynı anda tüm kullanıcılar aynı işlemi yapmaya çalışıyor. Mutlaka sunucuda performans kaybı olur. Bilgisayarda aynı anda yüzlerce not defteri açmak gibi. Ne kadar güçlü olursa olsun bi duraksar.