Emeklilik yaşının 70+ çekilme ihtimali hala yüksek. Dünyada sağlık ve emeklilik sistemi bütün devletlerin üzerine yük bindiriyor. Bu sistem sonsuza kadar böyle gitmeyecek 50 yaşından sonra işsiz kalırsanız emekli maaşınızın ödenmeye 70+ da başlayacak olursa işte ozaman vah vah. Aradaki yıllarda birikiminiz varsa rahat edersiniz. Bes bu tür senaryolar için iyi fakat ülkemizde bes sağlıklı işlemiyor.
İnsanlar öyle oluyor böyle oluyoru geçin. Kendi geminizi nasıl yüzdürürsünüz ona bakmaya başlayın.
Ağustos böceği yerine bir an önce karınca olmaya başlamazsak işimiz iş değil. İnsanların ahlakını ne sen ben geri getirebiliriz nede herşeyin para olmaya başladığı deviri tersine çevirebiliriz. Yapabileceğimiz tek şey maddi fırtınaya hazırlanmak.